Индийцы представили стильный субкомпактный кроссовер

Уникальные модификаторы

Увеличивает скорость поворота при форсаже.

Модификатор двигателя, доступный только для кораблей “Эллидиум”.

Увеличивает максимальную скорость корабля в ущерб энергопотреблению и маневренности. При форсаже скорость значительно увеличивается, но маневренность снижается еще сильнее.

Ставится только один.

Модификатор двигателя, доступный только для штурмовиков “Эллидиум”.

Уменьшает затраты энергии на форсаж. Увеличивает боковую скорость и боковое ускорение.

Ставится только один.

Модификатор двигателя, доступный только для кораблей “Эллидиум”.

Значительно увеличивает ускорение корабля при форсаже.

Ставится только один.

Модификатор двигателя, доступный только для кораблей “Эллидиум”.

При двойном смещении вверх производит прыжок по курсу корабля.

Ставится только один.

Модификатор двигателя, доступный только для кораблей “Эллидиум”.

Увеличивает максимальную скорость корабля.

Модификатор двигателя, доступный только для кораблей “Эллидиум”.

Если скорость корабля менее 15%, скорость полета снарядов повышается.

Модификатор двигателя, доступный только для кораблей “Эллидиум”.

Если корабль не использует оружие и боевые модули, неиспользуемая энергия направляется в двигатели, значительно увеличивая скорость движения, смещения и вращения.

Ставится только один.

Модификатор двигателя, доступный только для штурмовика “Эллидиум” “Thar’ga”.

При критическом снижении прочности корпуса активируется дополнительный щит. При этом корабль сильно замедляется. Действует только один модуль такого типа.

Ставится только один.

Модификатор энергоблока, доступный только для кораблей “Эллидиум”.

После потери щита все противники в большом радиусе получают значительный термический урон.

Модификатор энергоблока, доступный только для штурмовика “Эллидиум” “Thar’ga”.

Если в течение 5 секунд не использовалось вооружение и боевые модули, скорость восстановления щита значительно растет в зависимости от размера корабля.

Ставится только один.

Модификатор щита, доступный только для кораблей “Эллидиум”.

Если корабль получал урон, восстановление щита сильно ускоряется пропорционально числу источников урона.

Модификатор щита, доступный только для кораблей “Эллидиум”.

При достижении скорости 90% от максимальной сопротивление корпуса всем видам урона увеличивается.

Модификатор корпуса, доступный только для кораблей “Эллидиум”.

Полностью предотвращает урон от столкновений. За каждые 10000 ед. урона корабль обездвиживается на несколько секунд. При столкновениях, приводящих к шоку или обездвиживанию, большинство активных объектов или дронов уничтожается.

Ставится только один.

Модификатор корпуса, доступный только для кораблей “Эллидиум”.

Если в небольшом радиусе гибнет корабль, корпус ремонтируется.

Ставится только один.

Модификатор корпуса, доступный только для штурмовика “Эллидиум” “Thar’ga”.

Если в большом радиусе гибнет корабль, урон орудий увеличивается.

Ставится только один.

Модификатор компьютера, доступный только для штурмовика “Эллидиум” “Thar’ga”.

Специальный кристалл, содержащий закодированную модель поведения Хищника. Когда корабль летит на 90% от максимальной скорости, урон от основного вооружения увеличивается.

Ставится только один.

Модификатор компьютера, доступный только для кораблей “Эллидиум”.

People

Most of the desert’s inhabitants reside in rural areas and are distributed in varying densities. Both Islam and Hinduism are practiced, and the population is divided into complex economic and social groups. The prevailing languages are Sindhi in the southwest, Lahnda in the northwest, and Rajasthani languages—especially Marwari—in central and eastern portions of the Thar. The ethnic composition of the Thar is diverse. Among the most prominent groups are the Rajputs, who inhabit the central Thar. Many nomads are engaged in animal husbandry, crafts, or trade. In general, the nomads are symbiotically related to the sedentary population and its economy.

Hindu pilgrims gathering at Pushkar, in the Thar Desert, Rajasthan state, India.
Brian A. Vikander/West Light

Notes and trivia

Palkar carrying Drek’Thar.

  • Drek’Thar has authored a few books, including:
    • Frost Shock and You, which started a level 59 shaman quest
    • Peeling the Onion, a guide to Frostwolf strategy in Alterac Valley
    • Drek’thar’s Spellbook, which is filled with pages stolen from Kirin Tor mages that were slain in battle
  • Palkar calls him Greatfather Drek’Thar.
  • It’s hinted that even though he didn’t drink the blood of Mannoroth, Drek’Thar participated in the destruction of Shattrath City.
  • As of Warlords of Draenor, Drek’Thar uses the same on-click voice quotes as his alternate universe counterpart.
  • Drek’Thar is quoted on the World of Warcraft Trading Card Game card «Glacial Blade».
  • Drek’Thar appears in Heroes of the Storm as the Horde core on the Alterac Pass map and as a skin for Rehgar.
  • Upon meeting Rexxar for the first time, Drek’Thar claimed to have fought alongside the mok’nathal’s elders on Draenor «many years ago». This was very likely during the Battle of Bladespire.

Warcraft Adventures: Lord of the Clans

Drek’Thar in Warcraft Adventures.

This section concerns content related to the canceled game Warcraft Adventures: Lord of the Clans and is therefore non-canon.

In the canceled Warcraft Adventures, Drek’Thar was an old fogy who had a role similar as in the novel. He had a vision of an orc raised in slavery which would later rise to lead the clan, and taught Thrall in the shamanistic ways. He had a son named Kal’Thar and was to be played by Tony Jay.

He also narrated the trailer of the game:

Three great wars between the human Alliance and the orcish invaders have laid waste to the once proud realms of Azeroth. Twenty-two years have passed since Blackmoore found the young orcling. Secretly raising the orcling within the confines of his prison fortress Durnholde, Blackmoore planned to mold the orcling into the perfect warrior. A warrior conditioned to human thinking, but with all the savagery of an orcish heart.

Первое поколение (2010)

Вид сзади

Первое поколение
Обзор
Производство 2010–2020 гг.
Сборка Индия: Насик , Махараштра
Кузов и шасси
Связанный Махиндра Роксор
Трансмиссия
Двигатель 2,5 л NEF TCI-CRDe I4 с турбонаддувом ( дизель )
Передача инфекции 5-ступенчатая механика
Габаритные размеры
Колесная база 2430 мм (95,7 дюйма)
Длина 3920 мм (154,3 дюйма)
Ширина 1726 мм (68,0 дюйма)
Высота 1930 мм (76,0 дюйма)

Автомобиль был выпущен на рынок Индии 4 октября 2010 г., чтобы заполнить пробел, оставленный его предшественником Mahindra MM540. Thar был признан одним из 10 лучших внедорожников, доступных на индийском рынке. Три варианта — DI 2WD, DI 4WD и CRDe — доступны с версиями с откидным верхом. Thar также поставляется с семиместным вариантом, хотя он может быть преобразован в двухместный.

Mahindra Thar 4X4 2012 года на выставке Autocar Performance Car Show в Мумбаи

Махиндра Роксор

2 марта 2018 года Mahindra Automotive North America представила вариант Thar для рынка США под названием Roxor на своем сборочном заводе в Оберн-Хиллз, штат Мичиган . Собран из полных комплектов для разборки. В отличие от Thar, Roxor не предназначен для использования на улице и позиционируется как бок о бок внедорожник с максимальной скоростью 45 миль в час. Roxor приводится в движение 2,5-литровым турбодизельным четырехцилиндровым двигателем мощностью 62 л.с. и 144 фунт-фут крутящего момента в паре с пятиступенчатой ​​механической коробкой передач. Автоматическая коробка передач доступна в качестве опции. Он доступен только с двумя сиденьями, длиной кузова 148 дюймов и колесной базой 96 дюймов.

Quotes

This section concerns content that is out-of-date. Reason: Needs quotes.

Drek’Thar Fanart (not official).

Drek’Thar in Warcraft Adventures.

Lord of the Clans

  • «They are watching. They must not lose heart. You must put on the armor at once, and show them they have a new chieftain.» — to Thrall, shortly after the death of Orgrim Doomhammer.
  • «Of course you are what Blackmoore made you. And what Taretha made you. And Sergeant, and Hellscream, and Doomhammer, and I, and even Snowsong. You are what each battle made you, and you are what you made yourself…the lord of the clans.» — to Thrall, when told of what Blackmoore had said before he died.

Alterac Valley

Aggro:

Stormpike filth! In my keep?! Slay them all!

Reset:

You seek to draw the General of the Frostwolf legion out from his fortress? PREPOSTEROUS!

Raid wipe:

Stormpike weaklings, face me in my fortress — if you dare!

When fighting:

  • Your attacks are slowed by the cold, I think!
  • Today, you will meet your ancestors!
  • If you will not leave Alterac Valley on your own, then the Frostwolves will force you out!
  • You cannot defeat the Frostwolf clan!
  • You are no match for the strength of the Horde!

Warcraft Adventures

Three great wars between the human Alliance and the orcish invaders have laid waste to the once proud realms of Azeroth. Twenty-two years have passed since Blackmoore found the young orcling. Secretly raising the orcling within the confines of his prison fortress Durnholde, Blackmoore planned to mold the orcling into the perfect warrior. A warrior conditioned to human thinking, but with all the savagery of an orcish heart.

Tactics

Drek’Thar in World of Warcraft.

Abilities

Drek’Thar in Alterac Valley is a formidable opponent who can easily tear apart an unprepared Alliance force, especially with dedicated Horde defenders. He has two guard wolves, Drakan and Duros that respawn every time you pull Drek’Thar outside of his bunker, if they are not alive when he returns.

  • Frenzy — 167% damage increase and 50% attack speed increase. Duration of two minutes.
  • Whirlwind — Inflicts weapon damage to nearby hostiles, two second cast time.
  • Knockdown — Inflicts 60 to 80 damage to an enemy and its nearest allies, stunning them for 2 sec. Affects up to 5 targets.
  • Warmaster — Each Warmaster present increases Drek’thar’s, Duros’, Drakan’s and all other Warmaster’s health by 25% and damage by 25%.

Strategy

Contrary to popular myth, his guard dogs do not respawn when looted. They respawn when Drek is reset. The best way is to just rush in and tank him while a few of the attackers kill his dogs. That way you only deal with the dogs once.

Drek’Thar is relatively easy to tank by a single player, as he does not have any abilities that drop aggro. It is merely necessary to assure constant healing.

It is possible to kill Drek’Thar with one or two warmasters still alive, it primarily involves having more than one tank and plenty of healers. If more than two warmasters are alive it is best advised to destroy the East and West Frostwolf Towers first.

To prevent perpetually resetting him, it is wise to have a few death knights inside Drek’Thar’s fortress and have them keep pulling him back inside when he’s about to run out and reset. Keep in mind that this will mean that whoever gripped him will have aggro for a few seconds so it is best to only assign this job to death knights who are able to tank properly.

Economy

The grasses form the main natural resources of the desert. They provide nutritive pasturage as well as medicines used locally by the inhabitants. Alkaloids, used for making medicine and oils for making soap are also extracted. There are five major breeds of cattle in the Thar. Among those the Tharparkar breed is the highest yielder of milk, and the Kankre breed is good both as a beast of burden and as a milk producer. Sheep are bred for both medium-fine and rough wool. Camels are commonly used for transport as well as for plowing the land and other agricultural purposes. Where water is available, farmers grow crops such as wheat and cotton.

Section of the Sukkur Barrage irrigation project, on the Indus River, southern Thar Desert, Pakistan.
Frederic Ohringer—Nancy Palmer Agency/Encyclopædia Britannica, Inc.

However, water is scarce. Whatever seasonal rain falls is collected in tanks and reservoirs and is used for drinking and domestic purposes. Most groundwater cannot be utilized, because it lies deep underground and is often saline. Good aquifers have been detected in the central part of the desert. Apart from wells and tanks, canals are the main sources of water in the desert. The Sukkur Barrage on the Indus River, completed in 1932, irrigates the southern Thar region in Pakistan by means of canals, and the Gang Canal carries water from the Sutlej River to the northwest. The Indira Gandhi Canal irrigates a vast amount of land in the Indian portion of the Thar. The canal begins at the Harike Barrage—at the confluence of the Sutlej and Beas rivers in the Indian Punjab—and continues in a southwesterly direction for some 290 miles (470 km).

Rajasthan, India: Thar Desert wellWell in the Thar (Great Indian) Desert, western Rajasthan, India.
virdg/Fotolia

Thermal power-generating plants, fueled by coal and oil, supply power only locally in the large towns. Hydroelectric power is supplied by the Nangal power plant located on the Sutlej River in Punjab.

Roads and railways are few. One railway line serves the southern part of the region. In the Indian part of the desert, a second line goes from Merta Road to Suratgarh via Bikaner, and another connects Jodhpur and Jaisalmer. In the Pakistani part of the desert, a railway line runs between Bahawalpur and Hyderabad.

Thar Desert: camelCamel used for transportation in the Thar (Great Indian) Desert, Rajasthan, India.
Oksana Perkins/Fotolia

The partition of India and Pakistan in 1947 left most of the irrigation canals fed by the rivers of the Indus system in Pakistani territory, while a large desert region remained unirrigated on the Indian side of the border. The Indus Water Treaty of 1960 fixed and delimited the rights and obligations of both countries concerning the use of waters of the Indus River system. Under the agreement, waters of the Ravi, Beas, and Sutlej rivers are to be made available to the Indira Gandhi Canal mainly to irrigate portions of the Thar in western Rajasthan.

Land

The Thar’s desert sands overlie Archean (early Precambrian) gneiss (metamorphic rocks formed between 4 billion and 2.5 billion years ago), Proterozoic (later Precambrian) sedimentary rocks (formed about 2.5 billion to 541 million years ago), and more-recent alluvium (material deposited by rivers). The surface consists of aeolian (wind-deposited) sand that has accumulated over the past 1.8 million years.


Thar Desert: duneUndulating sand dunes in the Thar (Great Indian) Desert.
Keith Wheatley/Fotolia

The desert presents an undulating surface, with high and low sand dunes separated by sandy plains and low barren hills, or bhakars, which rise abruptly from the surrounding plains. The dunes are in continual motion and take on varying shapes and sizes. Older dunes, however, are in a semi-stabilized or stabilized condition, and many rise to a height of almost 500 feet (150 metres) above the surrounding areas. Several playas (saline lake beds), locally known as dhands, are scattered throughout the region.

Get exclusive access to content from our 1768 First Edition with your subscription.
Subscribe today

The soils consist of several main groups—desert soils, red desertic soils, sierozems (brownish gray soils), the red and yellow soils of the foothills, the saline soils of the depressions, and the lithosols (shallow weathered soils) and regosols (soft loose soils) found in the hills. All those soils are predominantly coarse-textured, well-drained, and calcareous (calcium-bearing). A thick accumulation of lime often occurs at varying depths. The soils are generally infertile and, because of severe wind erosion, are overblown with sand.

The amount of annual rainfall in the desert is generally low, ranging from about 4 inches (100 mm) or less in the west to about 20 inches (500 mm) in the east. Precipitation amounts fluctuate widely from year to year. About 90 percent of the total annual rainfall occurs during the season of the southwest monsoon, from July to September (see also Indian monsoon). During other seasons the prevailing wind is the dry northeast monsoon. May and June are the hottest months of the year, with temperatures rising to 122 °F (50 °C). During January, the coldest month, the mean minimum temperature ranges between 41 and 50 °F (5 and 10 °C), and frost is frequent. Dust storms and dust-raising winds, often blowing with velocities of 87 to 93 miles (140 to 150 km) per hour, are common in May and June.

The desert vegetation is mostly herbaceous or stunted scrub; drought-resistant trees occasionally dot the landscape, especially in the east. On the hills, gum arabic acacia and euphorbia may be found. The khajri (or khejri) tree (Prosopis cineraria) grows throughout the plains.


Thar Desert: khajri tree
Khajri (khejri) tree (Prosopis cineraria) at Harsawa in the Thar Desert, Rajasthan state, India.
Laxman Burdak

The thinly populated grasslands support blackbucks, chikara (gazelles), and some feathered game, notably francolins (partridges) and quail. Among the migratory birds, sand grouse, ducks, and geese are common. The desert is also the home of the endangered great bustard.

Quotes

Lord of the Clans

  • «They are watching. They must not lose heart. You must put on the armor at once, and show them they have a new chieftain.» — to Thrall, shortly after the death of Orgrim Doomhammer.
  • «Of course you are what Blackmoore made you. And what Taretha made you. And Sergeant, and Hellscream, and Doomhammer, and I, and even Snowsong. You are what each battle made you, and you are what you made yourself…the lord of the clans.» — to Thrall, when told of what Blackmoore had said before he died.

Warcraft III: Frozen Throne

For unit quotes, see .
  • Ah, you’re one of the Mok’Nathal! I am Drek’Thar. I fought alongside your elders on Draenor many years ago.
  • We allied with the humans at the Battle of Mount Hyjal. Our two races have been at peace ever since. Still, it’s strange that they would venture so far into our lands.

Alterac Valley

Drek’Thar, Frostwolf General.

Gossip text
Greetings young <class>. It is here that your Warchief challenged Orgrim Doomhammer! Although it happened so many years ago, it is an image still fresh in my mind.
Aggro
Stormpike filth! In my keep?! Slay them all!
Reset
You seek to draw the General of the Frostwolf legion out from his fortress? PREPOSTEROUS!
Raid wipe
Stormpike weaklings, face me in my fortress — if you dare!
When fighting
  • Your attacks are slowed by the cold, I think!
  • Today, you will meet your ancestors!
  • If you will not leave Alterac Valley on your own, then the Frostwolves will force you out!
  • You cannot defeat the Frostwolf clan!
  • You are no match for the strength of the Horde!

The Shattering: Prelude to Cataclysm

  • «The land will weep, and the world will break!»
  • «My sleeping furs…why did you move them? You are always disturbing my things, Palkar.»
  • «Someone is breaking down the door! Bar it! Do not let him in!«

Matters of Loyalty

Drek’Thar and Galvangar in Cataclysm.

So you have come seeking our aid?
Drek’Thar coughs.
I… *cough* I have been alive for a very long time. In that time I have seen and done terrible things.
Things that still keep me awake at nights.
But these terrible things that I have done and the people that I have harmed — I know them… I face them… and I feel remorse for them.
But the Forsaken. *cough* What do they feel?
They ravage the land and destroy everything that they touch. How many lives have been lost to their vile poisons?
How many innocents have fallen before the Forsaken war machine?
Countless… countless lives… *cough*
Yes… I have done terrible things, but nothing could ever be as terrible as lending aid to the Forsaken.
You go back to that spineless orc who would not come see me and you tell him that the Frostwolf clan will not aid the Forsaken. Not now, not ever!
BEGONE!

Heart of Azeroth

<The blind shaman hears your footfalls as you approach. He reaches up to touch your face.>

Ah, Farseer. I recognized your confident stride. <Cough>. The spirits walk in step with you, united in purpose.

Ages have passed since I first heard the call of the elements on Draenor. Did you go back? I heard there were some that went back… somehow. <Wheeze>. I could not bear to see my old home as it was. Before the darkness. The war.

Yes, but you did not come to me to hear the ramblings of an old orc. You do not judge me as the others do. My age… <Cough> this chair… I am not the frail thing the others see. My power is all around me, amongst the stones and the winds.

 <Receive Drek’Thar’s blessing.>

This gives you the Clarity of Vision buff («You have renewed focus. Nature damage increased by 2% within the Broken Isles.»)

General, Alterac Valley

Abilities

Drek’Thar in Alterac Valley is a formidable opponent who can easily tear apart an unprepared Alliance force, especially with dedicated Horde defenders. He has two guard wolves, Drakan and Duros that respawn every time you pull Drek’Thar outside of his bunker, if they are not alive when he returns.

  • Frenzy — 167% damage increase and 50% attack speed increase. Duration of two minutes.
  • Whirlwind — Inflicts weapon damage to nearby hostiles, two second cast time.
  • Knockdown — Inflicts damage to an enemy and its nearest allies, stunning them for 2 sec.
  • Warmaster — Each Warmaster present increases Drek’thar’s, Duros’, Drakan’s and all other Warmaster’s health by 30% and damage by 40%.

Strategy

Contrary to popular myth, his guard dogs do not respawn when looted. They respawn when Drek is reset. The best way is to just rush in and tank him while a few of the attackers kill his dogs. That way you only deal with the dogs once.

Drek’Thar is relatively easy to tank by a single player, as he does not have any abilities that drop aggro. It is merely necessary to assure constant healing.

It is possible to kill Drek’thar with one or two warmasters still alive, it primarily involves having more than one tank and plenty of healers. If more than two warmasters are alive it is best advised to destroy the East and West Frostwolf Towers first.

To prevent perpetually resetting him, it is wise to have a few Death knights inside Drek’Thar’s fortress and have them keep pulling him back inside when he’s about to run out and reset. Keep in mind that this will mean that whoever gripped him will have aggro for a few seconds so it is best to only assign this job to Death knights who are able to tank properly.

Уникальные боевые модули

Расширение для ракетного отсека, позволяющее осуществить его мгновенную и полную перезарядку.

Боевой модуль, доступный только для кораблей “Эллидиум”.

Отщепляет от кристаллической части корпуса стационарный дрон, способный поражать несколько целей одновременно.

Боевой модуль, доступный только для штурмовика “Эллидиум” “Thar’ga”.

Снимает все негативные эффекты и дает неуязвимость. Наносит урон сквозь щит всем врагам, обозначившим корабль как цель. Большие корабли получают больший урон.

Боевой модуль, доступный только для штурмовика “Эллидиум” “Thar’ga”.

Увеличивает урон, но нарушает работу собственных систем наведения. При работе этого модуля захват цели невозможен.

Боевой применяемый модуль, доступный только для штурмовика “Эллидиум” “Thar’ga”.

В направлении прицела запускается рой наноботов. Противник, попавший в рой, получает ЭМ-урон, а его маневренность значительно снижается.

Для ударных штурмовиков.

История

Разработка уникального штурмовика Thar’Ga далась корпорации «Эллидиум» ужасной ценой. Станция «Эллидиум Тета», размещенная непосредственно на поверхности Левиафана, открыла перед учеными невиданные возможности, и это вскружило им голову. Начальные эксперименты исследовали воздействие различных видов энергии на живые кристаллы и наносплавы иридиума, последующие исследования проводились на живой материи. О нарушении этики и моральных принципов никто не заботился.

В конце концов с одной из групп ученых, занимавших экспериментальный блок станции, была потеряна связь. Инженерная бригада под конвоем боевого отряда наемников отправилась на выяснение ситуации. Вернуться обратно удалось лишь двоим: наемнику-ветерану и ученому. Все материалы о ходе спасательной операции засекречены, доступ в отсек заблокирован. Лишь кристаллические наросты на стенах переходов, ведущих туда, указывают на произошедшие события.

В официальном сообщении доктор Конрад Димени принес соболезнования семьям погибших от лица корпорации, а также назвал событие “жертвой во имя науки”. В последующих выступлениях он неоднократно подчеркивал прямую связь исследований группы с развитием технологии «выращивания» Ксенокристаллов с помощью ионных генераторов и монокристаллов. Результатом технологии стал первый прототип Thar’Ga. Дальнейшие разработки показали, что рост кристаллов можно контролировать, делая более сотни различных модификаций корабля под индивидуальные нужды пилотов.

Внешний вид корабля со спецмодулем Кристаллический голод

На определенное время увеличивает скорость стрельбы, регенерации энергии и максимальную скорость движения на 50%. Если в это время в определенном радиусе гибнет корабль, происходит восстановление корпуса.

Внешний вид корабля со спецмодулем Улей

Уникальной особенностью формы эволюции являются 3 боевых дрона, которые при активации отщепляется от кристаллической части корпуса. При ручной деактивации модуля, дроны возвращаются и восстанавливают корпус корабля.

Внешний вид корабля со спецмодулем Боевой реконструктор

При активации модуля все противники в определенном радиусе получают урон. При этом 110% урона, полученного за время работы модуля, используется для восстановления корпуса.

Внешний вид корабля со спецмодулем Конденсирующиеся кристаллы

Отличительной особенностью данной формы является вылетающий заряд кристаллов, наносящий урон врагам. В конце полета кристаллы собираются в капсулу, восстанавливающую корпус, если ее подобрать. Кроме того, активация модуля повышает скорость корабля.

Внешний вид корабля со спецмодулем Кристаллический хищник

Запускает ракету-носитель кристалл-ботов, способных наносить урон по цели. Если цель гибнет до окончания действия, они возвращаются к кораблю и восстанавливают его корпус.